Job 1 van 6


Report this listing

Solliciteren



Omgevingsambtenaar • cluster Ruimte


Functie

Als omgevingsambtenaar realiseer je een efficiënte, doelgerichte en geïntegreerde vergunningverlening . Je staat in voor de behandeling van vergunningsaanvragen voor het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en het verkavelen van gronden. Daarnaast zorg je voor het uitwerken en toepassen van een kwaliteitsvol en duurzaam beleid op het vlak van ruimtelijke ordening en voor het ontwikkelen van een ruimtelijke visie op de lange termijn.

Als secretaris van de GECORO ben je verantwoordelijk voor de goede werking van de commissie. Samen met het team bewaak je de goede dienstverlening. Door het onderhouden van interne en externe contacten verzeker je een goede informatiedoorstroming naar je collega’s.

Jouw profiel

  • Je bent houder van een masterdiploma, of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs.
  • Je hebt een goede gebruikerskennis van de courante software.
  • Je hebt een grondige kennis van de werking van een lokaal bestuur en de wetgeving die van toepassing is.
  • Je stelt je flexibel, oplossingsgericht, efficiënt, klantvriendelijk, collegiaal en gedreven op.
  • Je voldoet aan de kwaliteitseisen waarover een omgevingsambtenaar moet beschikken en waaruit voldoende kennis van ruimtelijke ordening blijkt.
  • Je bent stressbestendig en goed in het plannen, organiseren en coördineren van verschillende projecten tegelijk.
  • Vanzelfsprekend kan je plannen lezen en interpreteren en heb je een goed ruimtelijk inzicht.
  • Je bent sociaal vaardig, je kan assertief zijn en je bent een teamspeler.
  • Je voldoet aan de algemene toelatings- en aanwervingsvoorwaarden.

Laatstejaarsstudenten worden eveneens uitgenodigd te solliciteren en worden tot de selectieprocedure toegelaten als ze met hun kandidatuur een studiebewijs voorleggen. Ze leveren het bewijs dat ze aan de diplomavereiste voldoen, uiterlijk 14 dagen voor de datum van aanstelling.

  • De uitvoeringsmodaliteiten van de oplossingen bepalen
    De succesfactoren identificeren
  • Een project leiden
  • Omschrijven, uitvoeren van en rapporteren over het beleid van duurzame ontwikkeling
  • Opleidingen geven en begeleiden bij de teams van de opdrachtgever (organisatie, project, management, methodologie, ...)
  • De klant begeleiden bij de toepassing van de oplossingen
    Adviseren over de organisatie, de methodes en de middelen
  • De noden van de klant analyseren
    De doelstellingen en het kader van de interventie bepalen
  • De klant oplossingen voorstellen
    Verbeteringen voorstellen qua organisatie, procedures, middelen, ...
  • Een methode of een kwaliteitsactieplan toelichten en uitvoeren (correcties, verbetering, gelijkvormig maken, ...)
  • Domein: Projectmanagement

Aanbod

  • een gevarieerde, voltijdse betrekking (38/38 u./week) in statutair verband in een boeiende en dynamische werkomgeving;
  • een verloning op niveau A (A1a-A3a): het brutomaandsalaris aan de huidige index bedraagt voor voltijdse prestaties minimaal 3.714 euro, met mogelijkheid tot valorisatie van relevante beroepservaring conform de toepasselijke bepalingen;
  • een aantrekkelijke vakantiedagen- en feestdagenregeling;
  • glijdende werkuren;
  • tal van (extralegale) voordelen:
    • maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag);
    • ecocheques (200 euro voor een voltijdse tewerkstelling);
    • hospitalisatieverzekering;
    • fietsvergoeding woon-werkverkeer;
    • gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer;
    • mogelijkheid tot fietslease;
  • opleidings- en ontwikkelingskansen.

Iedereen die voor de volledige selectieprocedure slaagt, nemen we voor twee jaar in een wervingsreserve op.

Solliciteren

Tineke Roelands
09 389 69 96
tineke@public.vlaanderen

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht